Retur, angrerett & garanti

Retur av varer

Hvis du ikke er 100 % fornøyd med kjøpet ditt, kan du enkelt sende den i retur til oss, og få pengene tilbake. Returfraktkostnaden betaler du selv. Hos oss har angrerett i 30 dager fra datoen du mottar produktet. Etter dette er det ikke mulig å returnere produktet.

Slik gjør du en retur:

  1. Meld ifra om at du ønsker å gjøre en retur til vår kundeserviceportal
  2. Vi sender deg returadressen med instruksjoner på mail
  3. Husk at du må returnere varene innen 30 dager fra du mottok dem

Du får pengene tilbake senest 15 dager etter at vi har mottatt returen.

Det er du som kunde som har ansvaret for at dine returvarer kommer frem til oss. 

Om varen din er skadet eller om du har andre spørsmål, kan du alltid kontakte oss på mail via vår kundeserviceportal.

Bytte et produkt

Om du vil bytte varen din til en annen størrelse, farge eller modell, skal du returnere varen i henhold til instruksjonene ovenfor, og gjøre en ny bestilling på den varen du har lyst på. Når vi har mottatt returen din, får du pengene tilbake. Se ovenfor for returvilkår.

Om du ved kjøpstilfellet har brukt en rabattkode, mengderabatt eller lignende, må du kontakte kundeservice for få få kompensasjon, så du kan bestille på nytt.

30 dagers angrerett

Når du handler hos oss har du 30 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Det vil si at du kan gi oss beskjed om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Dette gjelder for nye og ubrukte varer som har originalemballasje.

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så har du krav på hele kjøpesummen tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, for eksempel flekker, lukt av røyk, lukt eller spor av svette, riper eller mangel på emballasje, har vi rett til å vurdere hvor mye varen har redusert i verdi og trekke dette beløpet fra refusjonen. Verdifall vurderes individuelt og kan i noen tilfeller være 100% hvis varen ikke kan selges videre. Husk at emballasjen er en viktig del av varen for at den skal kunne selges videre, så husk å sende med den tilbake.

Kjøperen må gi selger beskjed om bruk av angreretten innen 30 dager etter at varen er mottatt. Beskjed fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig, for eksempel via e-post.

Hygieneprodukter

Enkelte varer er unntatt fra angreretten og kan kun returneres hvis emballasjen er uåpnet og forseglingen er ubrutt. Dette gjelder hygieneprodukter som er i tett kontakt med kroppen din. 

Vi har denne regelen fordi returnerte/byttede varer skal kunne bli solgt videre. Disse varene må derfor være hygienisk rene, så andre kunder kan få glede av dem.

Produkter unntatt fra angreretten:

  • Hygieneprodukter med brutt forsegling (f.eks. tannpleieprodukter, hud- og kroppspleie, smartklokker, promillemålere, o.l.)
  • Ørepropper/in-ear hodetelefoner med brutt forsegling

Ved retur av hygieneprodukter, ber vi deg returnere varen i original forpakning og i uforandret tilstand. Dette vil si at varen skal være ubrukt, og at eventuelle merkelapper og forseglinger fremdeles skal sitte på. Dersom disse kravene ikke blir oppfylt vil det nektes bytte eller retur og refusjon. Du vil selv da måtte betale frakten for å få produktet sendt tilbake til igjen.

Som kunde er du ansvarlig for at varene som sendes i retur oppfyller returvilkårene før de sendes tilbake. 

Reklamasjon

Vi selger alle varer med 60 dagers garanti.

Om du vi gjøre en reklamasjon på varen din, kontakt vår kundeservice. Du vil da bli bedt om å sende oss en beskrivelse av varens feil, med tydelige bildebevis, slik at vi kan hjelpe deg i prosessen.

Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal fremvises for, og konstateres av oss. Avhengig av situasjonen, kan du bli tilbudt en gratis reparasjon, ny vare, eller avslag i originalprisen. Varegarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne feilen på produktet, eller om du selv er den som har forårsaket skaden.

Prisløfte

Prisløfte – alltid lave priser

Handle til lave priser, og få råd til mer moro med familien! Vi sørger for at du alltid får lave priser når du handler hos oss. Men om du likevel finner et produkt som er billigere i en annen butikk, matcher vi selvsagt prisen – uansett om det er i en annen butikk eller hos oss selv! Les mer om vårt prisløfte nedenfor.

Prisløfte i forhold til konkurrenter:

  • Prisløftet gjelder på varer i alle fysiske butikker og nettbutikker, som er registrert i Norge.
  • Du kan påberope deg prisløftet innen 7 dager etter at du har gjennomført ditt kjøp, eller før du legger din bestilling hos oss.
  • Noen produkter selges eksklusivt hos oss, og prisene på disse varene kan derfor ikke sammenlignes med konkurrenter. For disse produktene, gjelder kun prisløftet mot oss selv – se neste punkt.

Prisløfte i forhold til Termashop.no

  • Du får også glede av vårt prisløfte på vår egen side. Vi tilbakebetaler nemlig prisforskjellen, dersom prisen på produktet du har kjøpt, endrer seg til en lavere pris.
  • Du kan påberobe deg prisløftet opptil 7 dager etter kjøpet ditt.

Krav til prisløfte

Før du søker om prisløfte, ber vi deg om å sjekke at produkt, pris og virksomhet lever opp til samtlige av følgende krav:

  • Prisen, inklusive frakt og avgifter, skal være lavere enn i den andre butikken.
  • Produktet skal være nøyaktig det samme (merke, type, årsmodell og spesifikasjoner) i butikken du sammenligner med.
  • Produktet skal være på lager i butikken du sammenligner med. Butikken skal være i stand til å levere produktet omgående, når vi kontrollerer informasjonen.
  • Produktet skal være nytt, og må ikke være brukt som utstillingsmodell eller lignende.
  • Prisløftet gjelder ikke ved konkurssalg, nedleggelse eller andre tilfeller, hvor du ikke tilbys garanti eller reklamasjonsrett etter ditt kjøp.
  • Prisløftet gjelder ikke for personlige rabatter, som man eksempelvis får ved å være medlem i en klubb eller gruppe, eller ved å agere på en spesiell måte på Facebook eller andre medier.
  • Prisløftet er kun gyldig ved kjøp av produkter til privat bruk – ikke videresalg. Vi forbeholder oss retten til å begrense prisløftet, til ett eksemplar av hvert produkt, per kunde.

Slik får du prisløfte

Kontakt vår kundeservice via vår kundeserviceportal, slik at vi kan behandle din forespørsel om prisløfte. Før du sender meldingen, ber vi deg om å dobbeltsjekke at samtlige krav er oppfylt, og at nedenstående dokumentasjon er vedlagt.

Dokumentasjon fra nettbutikk:

  • Skjermdump som viser dato, produkt og pris.
  • Direkte link til produktet fra den butikken du har funnet produktet til en billigere pris.
  • Utregning av den totale prisen, som viser at prisen, inkl. frakt, avgifter, m.m., samlet sett er lavere i butikken.

Dokumentasjon fra fysisk butikk:

  • Kopi av annonse, magasin eller liknende materiale, som viser produktet, prisen og tilbudets gyldighet.
  • Butikkens kontaktinformasjon, slik at vi kan bekrefte dine opplysninger.

Vi tilbakebetaler prisforskjellen til din konto innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent dokumentasjonen for prisløfte.